15.02.2008

Büyükada'da Gezerken


Büyükada’da gezinirken bir tabela ilişti gözüme. “Fenerbahçeli Lefter Sokağı” yazıyordu tabelada. Hemen fotoğrafını çektim. Ertesi gün olacaklardan habersiz, ne kadar da gururlanmıştım. Büyük futbolcu olmak budur işte dedim kendi kendime.

Birgün sonra tatlı yemek için bir kafeye girdim. Girer girmez karşımda Lefter’i gördüm. Yaşayan en büyük efsane karşımdaydı. O’nu tanıdığımızı farkettiğinde döndü gülümsedi. İnsanlar etrafını çevirmişti zaten. Fotoğraf çektirmeye çalışıyordu herkeste. Ben de bir fotoğraf almayı başarabildim. Son derece mütevazi, güleryüzlü bir insan kendisi. Böyle büyük bir futbolcuyla tanışma şansını elde etmişken biraz sohbet etmek istedik. Sağolsun bizleri kırmadı ve anılarını bizlerle paylaştı.

Bu anıları ben de sizlerle paylaşmak isterim:
Lefter Taksim’de oynarken bir Beşiktaş maçında yaşadığı ilginç bir olayı anlattı: O zamanlar Beşiktaş’ın kaptanı Baba Hakkı maçın ortasında (Lefter de “Baba Hakkı” diyor Hakkı Yeten’e) hakemin yanına gidip birşeyler söylemiş ve hakem oyunu durdurmuş. Baba Hakkı Lefter’in yanına gelmiş ve Beşiktaş’tan bir oyuncuyla forma değiştirmesini istemiş. Baba Hakkı’nın isteğine hayır demek olmazmış zaten, nitekim hakem bile hayır dememiş. Nasıl olacak böyle diyemeden Lefter maçın kalanını Beşiktaşlı olarak oynamış ve 2 de gol atmış. Baba Hakkı Lefter’in Beşiktaş’a transfer olmasını çok istemiş ama Lefter Fenerbahçeli olduğu için Fenerbahçe’yi seçmiş.

Turgay Şeren’le çok yakın arkadaşlarmış. Halen görüşmeye devam ediyorlarmış. Hatta Lefter ameliyat olup hastanede yattığı günlerde Turgay Şeren hergün aramış kendisini. Futbol oynadıkları dönemde Lefter Turgay Şeren’e çok gol atmış. Fakat bir defasında golü attıktan sonra Turgay Şeren’e dönüp “Bu gol de yenir mi?” demiş. Tabi Turgay Kaptanla araları iyi olduğu için darılmaca gücenmece olmamış.

Lefter oynadığı dönem boyunca bütün penaltı ve frikikleri kendisi kullanırmış. Hiç penaltı kaçırdınız mı diye sorduğumuzda 1 tane penaltı kaçırdığını, onu da kalecinin 90′dan çıkardığını gülümseyerek anlattı.

Bir Beşiktaş maçında hakem penaltıyı çalınca Lefter topun başına gitmek için hareketlenmiş. O sırada kaleci Varol’un topa tükürdüğünü görmüş. “Bu durumda penaltıyı kullanamazdım” diyor Lefter. Selim’in yanına gitmiş ve “Selim bu penaltıyı sen at” demiş. Sonucunda penaltıyı Selim Soydan kullanmış ve neyse ki kaçırmamış.

Hayatım boyunca yaşadığım en güzel olaylardan biriydi bu rastlandı. Duruşu, konuşması, davranışları ve O’na duyulan saygıyla gerçek bir efsane. Tanrı uzun ömürler versin.

Not: Bu yazım 17 Ekim 2007 tarihinde http://www.mackeyfi.com/ 'da yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok: